Dimitri de Vreeze: iets zinvols doen

DSM (Foto: Health Gauge)

DSM (Foto: Health Gauge)

Zo vaak is Dimitri de Vreeze, lid van de Managing Board van DSM, niet in het Center Court van de Brightlands Chemelot Campus in Geleen. Vaker is hij te vinden in Azië. China en India zijn belangrijke groeimarkten voor DSM. ‘Voor de nieuwe generatie medewerkers staan de letters DSM voor Doing Something Meaningful.’

‘Vroeger was DSM een Limburgs bedrijf, toen Nederlands, daarna Europees. En nu zijn we globaal aanwezig. Azië heeft tegenwoordig de meeste DSM-medewerkers. De VS en Latijns Amerika staan op 2 en Nederland op 3,’ vertelt hij.

Onlangs was De Vreeze nog in India. Met een portefeuille vol met biljetten van 500 en 1000 roepie. Met een twinkeling in zijn ogen: ‘Dat was me aangeraden, want met creditcards kun je de taxi daar bijvoorbeeld helemaal niet betalen. Kom ik daar aan, zijn die biljetten van de ene op de andere dag door de regering ongeldig verklaard! Daar sta je dan. Het was voor mij een wijze les: het geeft aan dat je niet alles kunt plannen. Hadden wij in de board bij DSM dit aan zien komen in onze macro-economische beschouwingen? No way! Heeft het impact: reken maar!’

(…)

Verder lezen? Dat kan. Dit artikel verscheen in Management Scope nummer 10, 2016.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *