Digitale topvrouwen: recruit the insane

Recruit the insaneHoe symbolisch kan een plek zijn? Drie hippe ‘digitale’ topvrouwen hebben zich verzameld in het al even hippe kantoorpand van A.T. Kearny op het Amsterdamse IJdock.

Op de plaats waar tot een paar jaar geleden de bakstenen kolos van het ‘Koloniaal Etablissement’ herinnerde aan zaken uit een ver verleden (‘gouvernementsgoederen uit Nederlands Indië’) richten de digitoppers hun vizier op de digitale toekomst.
Aan tafel zitten Karlijn Krol van PostNL, Irene van den Brink van InShared en Boukje Taphoorn van Google. Ze zijn alle drie medeverantwoordelijk voor de verdere digitalisering van hun bedrijven. De één (Taphoorn) werkt bij een gevestigde digitale wereldspeler (Google), de ander (Van den Brink) kon op een green field beginnen te bouwen aan een nieuwe verzekeraar (InShared), de derde (Krol) heeft te maken met de legacy van een traditioneel bedrijf (PostNL). Onder leiding van Carol Velthuis van consultant A.T. Kearny wisselen ze van gedachten. Over olietankers en speedbootjes.

(…)

Verder lezen? Dit artikel verscheen in Management Scope, nr. 5 2016

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *